24 Kasım 2010 Çarşamba

Sean May Transferi




























Fenerbahçe Ülker için Vidmar'ın sakatlığı ve Cholet deplasmanındaki mağlubiyetten sonra adeta bir transfer yapma zorunluluğu doğdu ya da doğuruldu.

Aslında Fenerbahçe'nin sadece Cholet deplasmanındaki yenilgiye bakarak transfer yapacağını pek düşünmemiştim. Gerçi hala o maç yüzünden yapılan bir transfer olmadığını düşünüyorum. Nitekim Cholet'le 20 maça çıksak 70 sayının üstüne çıkamazlar ama o gün 82 sayı buldular. Tabi biraz hakemlerinde yardımını alarak...

Yani demem o ki yediğimiz 82 sayı sadece Vidmar'ın yokluğundan kaynaklanmadı. Evet ribaundlarda çok aradık Vidmar'ı. Gözlerimiz blok yapacak bir sarı kafalı aradı ama tek sorun o değildi. Eğer daha büyük sorun aranıyorsa kesinlikle ön tarafta yaptığımız savunmaydı. Orada da aslında oyunculara kabahat bulmamak lazımdı çünkü hakemler devredeydi. Özellikle Ömer'i maç başından itibaren devre dışı bırakmaya çalışmışlardı.

Asıl konuya gelmem biraz dolaylı oldu ama ben Sean May'in sadece Vidmar'ın alternatifi olduğunu düşünmüyorum. Zaten Vidmar'ın yaptığı işlerin çoğunu da yapamaz. Gözünün çok kara olması lazım onu yapması için ama bu kadar ağır sakatlıklar geçirmiş bir oyuncunun gözünün kara olmasını da pek beklemiyorum.

O yüzden savunmada Sean May'den beklediğim orta düzey bir savunma yapması. Hücumdaki beklentim de çok üst düzey olması değil. Sadece takım düzeninden kopmadan aldığı süreleri değerlendirmesi. Zaten Fenerbahçe Ülker'de tek oyuncuya bağımlılık yok. Gel burada yıldız ol demiyoruz, Beşiktaş'ın Allen Iverson'a dediği gibi. Gelsin ve rotasyona katkıda bulunsun kafi. Hem ekonomik açıdan da dengemizi bozacak bir transfer olmayacak.

Tüm bu sebeplerden dolayı transfere olumsuz bakamıyorum. Bir de her transfere sevinirim ben. Bu işe amatör bakıp her transferi heyecanla bekleyenlerdenim. Yalnız şuna kesinlikle inanıyorum ki Aydın Örs ve Neven Spajiha Fenerbahçe'nin vizyonunu çok büyük ölçüde genişlettiler. Artık yanlışların sayısının gittikçe azalacağını biliyorum.

Bu arada bu akşam Lietuvos Rytas'ı bu kez deplasmanda mağlup ettik. Sadece bir kaç dakika yakalar gibi oldular ama sonuç beklediğimiz gibi oldu. Özellikle Ukic ve Oğuz çok iyiydi ama Mirsad'a her izlediğimde yeniden hayran oluyorum. Çok yüksek dakikalar almıyor ama o kadar zeki ve hırslı bir adam ki her pozisyonda farkını konuşturuyor. Nazar değmesin inşallah.

1 yorum :

  1. transfer konusundaki görüşlerine ve teknik ekibimizin kalitesi konusundaki görüşlerine katılıyorum.
    big may tanımam, tanıyanda çok az, ama teknik yönetimimiz olumsuz eleştirenlerden daha iyi değerlendirmeler yapabilirler kuşkusuz. Ofansif olrak önemli katkılar vericeğine de inanıyorum. Ayrıca savun ma takım işi. takım bireyleri ateşler. Greer bile top çalmaya başladı.

    YanıtlaSil