25 Haziran 2010 Cuma

Bir Biz Öğrenemedik




















2010 Dünya Kupası artık bize büyük takım, küçük takım ayrımının neredeyse kalmadığını gösterdi. Alınan sonuçların hiçbiri şaşırtmıyor artık izleyicileri.

Her ülke kendi çaplarına göre yıldızlarını yaratmaya başladılar. Bu yıldızları da gayet iyi sayılabilecek fiyatlara Avrupa'ya ihraç ediyorlar. Bunların arasında çok çok fazla parlayan oyuncular da var. Mesela Japon futbolcu Honda bunlardan biri. Gerçekten çok kaliteli de bir futbolcu. Zaten CSKA'da bunu önceden farkedip Hollanda'nın VVV-Venlo takımından transfer etmiş bu futbolcuyu. Bu arada Venlo'da bir Japon daha var 21 yaşında ve stoper. Milli takımda var mı yok mu bilmiyorum ama bir izlemek lazım. Belki Honda gibi sağlam bir kumaşı vardır.

Ankaragücü'nde oynayan Slovak Vittek'te Slovak milli takımının çıkardığı bir yıldız. Belki Honda kadar büyük paralar dönmeyecek bu futbolcu için ama Koller'in biraz kısasını çıkardı Slovakya. Saha içinde farkettirmese bile hemen hemen herşeyi yapıyor. Dünya Kupası boyunca Ankaragücü'nün ne kadar doğru bir iş yaptığını görmüş olduk. Tabi yanında onu besleyen Stoch, Hamsik ve Weiss'ı da göz ardı etmemek lazım.

Uzun uzun yazıp konuyu futbolcu araştırmasına çevirmek istemiyorum. Bunu yapan çok değerli blog yazarları var zaten. Benim derdim şu futbolu 72 millet öğrenmişken biz neden öğrenemiyoruz? Adam gibi basit oynamak varken neden hala bir sistem oluşturamıyoruz? Neden milyon tane yalancı yıldızımız varken, bir tane bile gerçek anlamda yıldızımız yok? Hala kendi kendine iki çalım atan adamları neden şişiriyoruz?

Benim tek umudum Guus Hiddink artık. Başka hiç bir ümidim kalmadı. İnşallah Milli Takımı baştan aşağı bir sistemle donatır ve artık kararlı bir şekilde tüm turnuvalara katılırız.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder