6 Mart 2010 Cumartesi

Az Geri Dur Teknoloji
















"Futbol hatalar oyunudur" lafından bıkan ve artık bu oyunun hatasız oynanması gerektiğine inanan insanlar var günümüzde. Halbuki onlar futbolu severken, futbol hatalar oyunuydu. Hiçbir zaman hatasız oynanmadı futbol ve oynanmamalı bana göre. Yok kale çizgilerine çip takalım, yok topa çip takalım, yok hakem sayısını arttıralım, yok ofsaytı kaldıralım tarzı havada söylemlerden de nefret ederim. Zaten gereğinden fazla endüstriyel olan bir oyun haline gelen futbolu, bir de hatasız hale getirirsek eminim ki hiçbir cazibesi kalmayacak o muhteşem oyunun.

Esasında bende kızıyorum bazen lehimize yanlış karar verildiğinde ama yine de "futbolda bunlar olacak" diyorum içimden. Çünkü ben böyle sevdim futbolu. Yarım metre içeriden çıkarılan topa "gol değil" diyen hakemleri gördük. Bir kaç metrelik ofsaytları görmeyen hakemleri gördük. Gördük ve onlarla birlikte sevdik.

Nihayetinde bugün IFAB yani Uluslarası Futbol Birliği Kurulu verdiği kararla kale çizgilerine çip yerleştirme önerisini reddetti ve teknolojiye en azından bir süre daha dur dedi. Umuyorum ki bu süre biraz uzundur.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder