26 Haziran 2011 Pazar

Samba Diakite Kimdir




















Dün gece bir kaç haber kanalı ve bir kaç duyumcu sanıyorum bu oyuncunun adını zikretmişler. Ben de hiç tanımadığım Samba Diakite'yi merak ettiğim için sezon içinde oynadığı bir maçı ve bazı maçların da özetlerini izledim.

Samba Diakite 22 yaşında genç bir futbolcu. Uzun boyuyla orta sahada hemen kendisini hissettiriyor. Uzaktan bakıldığında gayet diri bir duruşu var. Tekniğine güvendiği için top ayağına gelir gelmez, topu ayağından uzaklaştırma derdinde değil. Yalnız bu onun için bir handikap gibi görünüyor çünkü topu riskli bölgede kaptırmasına neden oluyor bu özgüveni.

İkili göbeğin sol tarafında başlamıştı izlediğim maçta ama biraz etkisiz kalınca yanındaki Landry N'guemo ile yer değiştirerek sağ tarafa geçti. Göbeğin sağ tarafında daha etkili oynadı. Yalnız etkisi daha fazla ofansif anlamda arttı.

İşin defans tarafında sadece temiz müdahaleler yapmaya çalışıyor. Oynadığı süre boyunca hiç saldırgan hareketini görmedim, yere bile düşmedi. Yani topa kayıp, rakipleri korkutabilecek yapıda bir oyuncu değil. Oyun stili Appiah ve Aurellio'dan çok Baroni'yi andırıyor yani. Baroni'den ayrıldığı en büyük noktası dediğim gibi hücumu biraz daha fazla sevmesi ve topu ayağından hemen çıkarmaması.

Eğer Fenerbahçe Samba Diakite'yi alırsa defansif anlamda 3. aynı tarz oyuncuya sahip olacak gibi. Bu oyuncunun gelip direk ilk 11'e yerleşeceğini zannetmiyorum. Sadece forma savaşını kızıştırır. Forma da Selçuk, Baroni ve Samba Diakite arasında gider gelir.

Son olarak Samba'nın yanında oynayan Landry N'guemo'yu daha fazla beğendiğimi de söyleyeyim. Galiba Bursaspor anlaşmak üzereymiş ama son durumu bilmiyorum. Bursa alırsa önemli bir transfer yapmış olur. Gayet göze batan bir futbolcu.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder